ويزاي کار کانادا چند ساله است؟

من نجما توكليان وكيل و كارشناس رسمی مهاجرت و پناهندگی كانادا، مشاور قانوني امور مهاجرت كانادا، وكيل پايه يك دادگستري، فوق ليسانس و دكتراي حقوق از كانادا، با تجارب فراوان كارمو بلدم و در مسير مهاجرتی شما به كانادا در كنارتان خواهم بود.

ويزاي کار کانادا چند ساله است؟

۴ بازديد

???? ویزای کار کانادا چند ساله است؟ میزان اعتبار انواع ویزای کار کانادا، بسته به نوع اقامت و برنامه‌های مهاجرتی متفاوت است. برای اطلاع از میزان اعتبار انواع ویزای کار کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان در تماس باشید.

ویزا در واقع اجازه ورود به یک کشور است و افرادی که از طریق کار وارد خاک کانادا می‌شوند، بر اساس نوع ویزای کار از جمله ویزای جاب آفر یا ویزای کار اونر اپراتور کانادا و ... در محدوده زمان مشخصی می‌توانند در این کشور بمانند و پس از آن باید برای اقامت دائم اقدام کنند. به دلیل اهمیت این موضوع شما باید حتماً با موسسات مهاجرتی معتبر در ارتباط باشید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

???? مدت زمان اعتبار ویزای کار کانادا

برخی از متقاضیان ورود به خاک کانادا این سؤال را دارند که ویزای کار کانادا چند ساله است؟ ویزای کار کانادا معمولاً ۱ تا ۲ سال اعتبار دارد، اما عوامل زیادی در مدت اعتبار این ویزا تاثیرگذار هستند و استثنائات زیادی هم وجود دارد.

در واقع افسر مهاجرتی نقش اساسی در این موضوع دارد. وی با بررسی شرایط مختلف، مدت زمان اعتبار ویزای کار را تعیین می‌کند. به طور مثال مدت زمان اعتبار ویزای کار نمی‌تواند بیشتر از اعتبار پاسپورت متقاضیان و مجوز LMIA کانادا باشد.

از سوی دیگر اعتبار ویزای کار هیچ وقت بیشتر از مدت زمانی که متقاضی اعلام کرده در کانادا می‌ماند نیست. مدت زمان قرارداد برای انجام کار در پیشنهاد کاری جاب آفر نیز در تاریخ آن تاثیرگذار است. در این شرایط اعتبار ویزای کار نمی‌تواند بیشتر از مدت زمان انجام کار در قرارداد با کارفرمای کانادایی باشد.

به طور کلی اینکه ویزای کار کانادا چند ساله است تا حد زیادی به برنامه مهاجرتی شما که از طریق آن ویزای کار دریافت کرده‌اید، بستگی دارد. در برخی از برنامه‌ها ویزای کار ۶ ماهه به شما می‌دهند و در برخی از برنامه‌ها اجازه دارید تا دو سال در کانادا بمانید.

 

 

???? ویزای کار دانشجویی کانادا چند ساله است؟

برای دانشجویانی که با همسر خود وارد کانادا شده‌اند، با توجه به اینکه همسر اجازه کار دارد، مدت اعتبار ورک‌پرمیت معمولاً برابر با مدت زمان استادی پرمیت دانشجو است. خو دانشجو نیز می‌تواند حین تحصیل کار کند و اجازه کار پس از تحصیل را هم داشته باشد. همسر فرد فارغ‌التحصیل می‌تواند بلافاصله اجازه کار خود را تمدید کند.

میزان اعتبار ورک‌پرمیت پس از تحصیل برای مقطع ارشد و دکتری ۳ ساله است. برای دیگر مقاطع تحصیلات تکمیلی در بازه ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ مدت ویزای کار پس از تحصیل یا PGWP بسته به مدت زمان دوره تحصیل ۸ ماه تا ۳ سال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ویزای کار کانادا برای ایرانیان

???? اعتبار جاب آفر یا ورک‌پرمیت کانادا چند ساله است؟

زمانی که پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنید و به واسطه آن ویزای کار می‌گیرید، دارای Closed work permit هستید. این نوع ورک‌پرمیت به شما اجازه می‌دهد فقط برای یک کارفرمای خاص کانادایی کار کنید. در این حالت معمولاً متقاضی، نیروی کار موقت خارجی به حساب می‌آید و مدت زمان ویزای کار کانادا برای این افراد بین ۸ ماه تا ۲ سال است.

در چنین حالتی شما شانس دریافت اقامت دائم کانادا را خواهید داشت، به شرط اینکه علاوه بر امتیاز LMIA، حداقل ۴۵۰ امتیاز هم از مواردی مانند تحصیل، سن و نمره زبان داشته باشید.

برای دریافت ویزای کار کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرتی کانادا تماس بگیرید.

???? مدت اعتبار ویزای کار ICT کانادا

از جذاب‌ترین برنامه‌های ویزای کانادا تحت برنامه IMP ، ویزای کار ICT است. ICT مخففIntra Company Transfer به معنای انتقال درون شرکتی است و به افرادی تعلق می‌گیرد که یک شرکت در ایران داشته باشند و آن را به کانادا منتقل کنند. مدت زمان اعتبار این ویزا حدود یک سال است و با داشتن شرایط خاصی می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید.

 

 

 

???? اعتبار ویزای کار اونر اپراتور کانادا

 برنامه اونر اپراتور کانادا برای افرادی است که پول کافی برای خرید بیزینس در کانادا داشته باشند. این افراد باید بیزینس خود را در کانادا خریداری کرده و سپس با دریافت ویزای کار مهاجرت کنند.

ویزای کاری که در این برنامه صادر می‌شود به این صورت است که متقاضی باید ابتدا از اداره کانادا مجوز LMIA  را دریافت کند. متقاضیانی که از طریق این برنامه اقدام می‌کنند، به مدت ۲ سال می‌توانند در خاک کانادا بمانند و پس از آن باید برای دریافت اقامت، ویزای خود را تمدید کنند.

???? آیا امکان تمدید ویزای کار کانادا وجود دارد؟

برای تمدید ویزای کار نیز باید به نوع برنامه مهاجرتی خود توجه داشته باشید. به جز موارد انسان‌دوستانه مثل اُپن ورک‌پرمیت مخصوص ایرانیان و اوکراینی‌ها، در بیشتر موارد شما باید مدارکی به اداره مهاجرت کانادا نشان دهید که ثابت کند برای بازار کار آن کشور مفید هستید.

مثلاً اگر شما یک نیروی کار خارجی با مجوز LMIA هستید، باید دوباره برای دریافت آن اقدام کنید. در این صورت شانس تمدید ویزای کار را خواهید داشت. برای اطلاع از شرایط تمدید ویزای کار کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان در تماس باشید. 

???? چند سال پس از اخذ ویزای کار کانادا شهروند می‌شویم؟

پس از اینکه سال‌ها تجربه کار در کانادا را به دست آوردید، معمولاً شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائم دارید. در قانون شهروندی کانادا اعلام شده که پس از دریافت اقامت دائم باید در ۵ سال گذشته حدود سه سال و نیم در قلمرو این کشور حضور داشته باشید تا بتوانید برای درخواست شهروندی اقدام کنید.

 

 

خوشبختانه نصف دورانی که شما با اجازه کار در کانادا کار کرده و مالیات داده‌اید، هنگام برآورد زمان لازم برای دریافت شهروندی محاسبه خواهد شد. این زمان تا سقف ۲ سال (معادل یک سال پس از اقامت دائم) محاسبه می‌شود. در واقع اگر دو سال در کانادا کار کرده و اقامت داشته‌اید، برای ۲ سال و نیم می‌توانید درخواست شهروندی بدهید.

برای دریافت اقامت دائم کانادا و یا تمدید ویزای کار خود می‌توانید با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرتی و پناهندگی کانادا از طریق شماره  شماره تماس 015149632036 در تماس باشید.

خلاصه مطالب

ویزای کار کانادا چند ساله است؟ ویزای کاری کانادا براساس نوع برنامه مهاجرتی تفاوت دارد. به طور مثال افرادی که از طریق جاب آفر ویزای خود را دریافت کرده‌اند، به مدت 2 سال می‌توانند در خاک این کشور بمانند. اما برای برنامه های دیگر مانند ویزای کار اونر اپراتور کانادا یا ویزای کار ICT کانادا شرایط متفاوتی برای اقامت افراد تعیین شده است. 

چنانچه مدت اعتبار ویزای شما به اتمام برسد، باید از طریق تمدید قرارداد با کارفرمای کانادایی برای افزایش مدت اقامت خود در کانادا اقدام کنید. برای اطلاع از مدت اعتبار ویزای کار کانادا می‌توانید با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید تا شما را جهت دریافت و تمدید این ویزا راهنمایی کنند. 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت نجما توکلیان و ویزای کار کانادا چند ساله است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.