اخذ ویزای کانادا

من نجما توكليان وكيل و كارشناس رسمی مهاجرت و پناهندگی كانادا، مشاور قانوني امور مهاجرت كانادا، وكيل پايه يك دادگستري، فوق ليسانس و دكتراي حقوق از كانادا، با تجارب فراوان كارمو بلدم و در مسير مهاجرتی شما به كانادا در كنارتان خواهم بود.

اخذ ویزای کانادا

۳ بازديد

????برای اخذ ویزای کانادا متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند و مدارک تعیین‌ شده از سوی سفارت را در بازه زمانی مشخص براساس نوع ویزای درخواستی ارائه کنند. در ادامه مقاله در سایت خانم دکتر نجما توکلیان همراه ما باشید. انواع ویزای کانادا شامل ویزای تحصیلی، کاری، توریستی، ویزای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است که برای اهداف مختلف ورود به کانادا در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. برای دریافت ویزای کانادا با موسسه مهاجرتینجما توکلیان تماس بگیرید.

هر یک از ویزاهای کانادا دارای اعتبار مشخصی هستند. به طور مثال سقف اعتبار ویزای توریستی تنها ۶ ماه است، در حالی که سایر ویزاها بر اساس اهداف مهاجران، اعتبار متغیر از چند ماه تا چند سال دارند. هزینه درخواست ویزای کانادا بر اساس نوع ویزا متفاوت بوده و افراد باید شرایط خاصی برای دریافت این ویزاها داشته باشند. از سوی دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی، تحصیلی و کاری و نحوه دریافت وقت سفارت برای هرکدام از این ویزاها متفاوت است.

????مراحل اخذ ویزای کانادا

برای دریافت ویزای موقت و دائم کانادا متقاضیان باید یک سری مراحل را طی کنند.

تهیه و تکمیل مدارک

اولین گام برای دریافت ویزای کانادا، تهیه و تکمیل تمامی مدارک مورد نیاز اعلام شده از سوی سفارت کانادا است. این مدارک شامل فرم درخواست ویزا، عکس استاندارد گذرنامه معتبر، مدارک مالی برای اثبات تمکن مالی اقامت در کانادا و سایر اسناد پشتیبان شامل دعوتنامه،مدرک تحصیلی و شغلیاست.


مراحل اخذ ویزای کانادا


ارسال درخواست اخذ ویزا و پرداخت هزینه‌ها

پس از آماده‌سازی مدارک، باید درخواست خود را از طریق وب‌سایت دولت کانادایا به صورت فیزیکی از طریق سفارت یا کنسولگری ارسال کنید. علاوه بر این باید هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا را پرداخت نمایید. در برخی موارد ممکن است نیاز به ثبت اطلاعات بیومتریک نیز داشته باشید.

انتظار و دریافت پاسخ از سفارت کانادا

پس از ارسال درخواست و مدارک، باید منتظر پاسخ مقامات کانادایی باشید و در این مدت ممکن است برای مصاحبه دعوت شوید. زمان بررسی درخواست بسته به نوع ویزا و شرایط خاص متغیر است و پس از بررسی‌ها نتایج درخواست به شما اعلام می‌شود.

????شرایط اخذ ویزای کانادا چیست؟

شرایط جزئی اخذ ویزای کانادا به نوع ویزای درخواستی شما بستگی دارد، اما در مجموع برای دریافت ویزای کانادا، ارائه گواهی تمکن مالی الزامی است. علاوه‌بر این متقاضیان مهاجرت به کانادا باید اثبات کنند پس از برنامه‌های کوتاه مدت یعنی گردشگری و تحصیل، از خاک کانادا خارج می‌شوند.

از سوی دیگر متقاضیان باید یک گذرنامه معتبر از جمله مدارک مبنی بر تمکن مالی برای تامین هزینه‌های اقامت در کانادا و مدارک مبتنی بر سلامت جسمی و روانی داشته باشند. ممکن است بر اساس نوع ویزا به ارائه مدارک دیگری نیاز باشد. مثلاً ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مقصد در کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی الزامی است.


شرایط اخذ ویزای کانادا چیست؟ | دکتر نجما توکلیان 

متقاضیانی که برای ویزای کاری اقدام می کنند نیز باید نامه پیشنهاد شغلی از کارفرما را داشته باشند. متقاضیان ویزای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و طرح کسب‌وکار، باید مدارک مبنی بر داشتن سرمایه کافی جهت سرمایه‌گذاری را ارائه کنند. در مجموع برای اخذ هر یک از ویزاهای کانادا باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- داشتن پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار 6 ماه

2- ارائه مدارک مالی برای اثبات تمکن کافی برای پرداخت هزینه‌های سفر و زندگی در کانادا

3- تهیه فرم درخواست ویزا

4- عدم موانع قانونی

5- برخورداری از بیمه سفر

6- دعوتنامه یا مدرک پشتیبان

7- داشتن پروفایل مهاجرتی

برای کسب اطلاع از شرایط دریافت اقامت کانادا با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان تماس بگیرید.
بر روی شماره تماس 015149632036 کلیک کنید.

????مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا

برای اخذ ویزای کانادا بر اساس نوع ویزا افراد باید مدارک متفاوتی ارائه کنند. در ادامه به معرفی بخشی از مدارک مشترک و مدارک اضافه برای هر یک از انواع ویزا اشاره خواهیم کرد.

مدارک هویتی

ارائه اصل گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار

فرم درخواست ویزا

عکس‌های استاندارد برای ویزا

مدارک سفر

ارائه ترجمه سند ازدواج (در صورت همسفر بودن با همسر)

ترجمه گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت همسفر بودن فرزند)

مدارک شغلی 

ترجمه جواز ساخت یا پروانه نظام مهندسی 

دریافت lmia مثبت از کارفرمای کانادایی

ارائه فیش حقوقی و بیمه تامین اجتماعی دو ماهه آخر به صورت ترجمه شده

ترجمه حکم کارگزینی

داشتن مدارک کاری مرتبط

ارائه ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده


مدارک لازم برای دریافت ویزای کانادا | دکتر نجما توکلیان 

مدارک مالی 

ارائه مدرکی مبنی حساب بانکی کانادایی به نام متقاضی

گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (GIC)

مدرک وام دانشجویی یا تحصیلی از بانک

ارائه صورتحساب‌های بانکی در 4 ماه گذشته

تهیه پیش‌نویس بانکی که به دلار کانادا تبدیل می‌شود

ارائه مدارک اثبات‌کننده پرداخت شهریه و هزینه مسکن در کانادا

????ویزای دائم و موقت کانادا 

ویزای کانادا به دو دسته اصلی ویزای دائم و موقت تقسیم می‌شود. انواع ویزای دائم کانادا عبارت است از:

1-مهاجرتی نیروی متخصص فدرالپ

2-کلاس تجربه کانادایی

3- برنامه‌های نامزدی استانی

4-اخذ ویزای خانوادگی (برای افرادی که اعضای خانواده‌ آن‌ها شهروند کانادا هستند)

5- دریافت ویزای پناهندگی

انواع ویزای موقت کانادا که می توانید بری آن درخواست دهید نیز عبارتند از:

1- ویزای توریستی کانادا

2- درخواست برای اخذویزای تحصیلی

3-ویزای کار موقت

اخذ ویزای سوپر ویزا (برای والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های که دارای شهروندی کانادا یا دارای اقامت دائم هستند)

???? اخذ هریک از ویزاهای مذکور شرایط خاصی دارد و متقاضیان باید بر اساس الزامات و فرایند دریافت ویزا، اقداماتی را انجام دهند تا بتوانند اقامت این کشور را دریافت نمایند. برای دریافت ویزای کشور کانادا، می‌توانید با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان با داشتن سال‌ها تجربه درخشان درامور مهاجرتی تماس بگیرید. 

خلاصه مطالب

برای اخذ ویزای کانادا از جمله ویزای توریستی، تحصیلی، کاری سرمایه‌گذاری و کارآفرینی افراد باید شرایط خاصی داشته باشند و بر اساس اهداف مهاجرتی خود مدارک معینی را به سفارت ارائه کنند. ویزاهای کانادا برای مدت زمان مشخصی دارای اعتبار هستند و افراد باید به گردش حساب مورد نیاز، زمان اعتبار ویزا، مکان انگشت‌نگاری و نحوه تعیین وقت سفارت دقت داشته باشند.

هزینه‌های ویزای کانادا نیز شامل بررسی پرونده، گرفتن عکس، ترجمه مدارک، انگشت‌نگاری، انجام آزمایشات، هزینه بیمه پزشکی و... است. بنابراین با توجه به نوع ویزای کانادا میزان هزینه‌ها نیز متغیر خواهد بود. برای اخذ ویزای کانادا می‌توانید با موسسه مهاجرتی نجما توکلیان به عنوان یکی از مجرب‌ترین وکلای مهاجرتی کانادا تماس بگیرید. تیم مهاجرتی دکتر توکلیان با داشتن سال‌ها سابقه در اخذ انواع ویزا به شما کمک خواهد کرد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت نجما توکلیانو اخذ ویزای کانادا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.