ویزای کانادا در ۲۰۲۴

من نجما توكليان وكيل و كارشناس رسمی مهاجرت و پناهندگی كانادا، مشاور قانوني امور مهاجرت كانادا، وكيل پايه يك دادگستري، فوق ليسانس و دكتراي حقوق از كانادا، با تجارب فراوان كارمو بلدم و در مسير مهاجرتی شما به كانادا در كنارتان خواهم بود.

ویزای کانادا در ۲۰۲۴

۳ بازديد

???? شرایط دریافت ویزای کانادا در ۲۰۲۴ در برخی از برنامه‌ها از جمله برنامه‌های استانی و اکسپرس اینتری تغییرات زیادی داشته است. در ادامه این مقاله از سایت دکتر نجما توکلیان باید اشاره کنیم که سال ۲۰۲۳ قرعه‌کشی برنامه اکسپرس اینتری آغاز شد. همان سال نیر دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی سه سال آینده را اعلام کرد.

در مجموع نسبت به سال‌های گذشته در سال جدید میلادی سیاست‌های کشور کانادا برای جذب مهاجران تغییر کرده است. از این رو افرادی که می‌خواهند اقامت موقت و دائم این کشور را دریافت کنند، باید حتماً شرایط جدید را مورد بررسی قرار دهند. چنانچه قصد دریافت اقامت موقت و دائم کشور کانادا را دارید، موسسه مهاجرتی نجما توکلیان بهترین مرجع برای انجام امور مهاجرتی شما متقاضیان است.

???? شرایط صدور ویزای کانادا در ۲۰۲۴

به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی در کانادا و کمبود مسکن شرایط اخذ ویزای کانادا در ۲۰۲۴ تغییرات اساسی داشته است. وزیر مهاجرت کانادا مارک میلر اعلام کرده قصد دارد در سال ۲۰۲۴ شمار ویزاهای صادر شده را محدود کند.

در سال ۲۰۲۳ موسسه اینوایرونیکس نیز گزارش داد که حمایت از مهاجرت در کانادا رو به کاهش است. گرچه کانادایی‌ها همچنان اتفاق نظر دارند که مهاجرت تأثیر زیادی بر اقتصاد آنها داشته، اما در حال حاضر حمایت از این موضوع در پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۹۸ قرار دارد.

به این ترتیب گزارش‌ها حاکی از این است که فضای سیاسی حول مهاجرت در کشور کانادا به نحوی در حال تغییر است که جذب مهاجران به این کشور نسبت به سال ۲۰۲۳، حدود ۱۱ کاهش داشته است.

کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و استرالیا قصد کاهش جذب مهاجران تازه‎ وارد را دارند؛ اما کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ تعداد ۴۸۵٬۰۰۰ و تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۵۰۰٬۰۰۰ هزار مهاجر را جذب کند.


شرایط صدور ویزای کانادا در ۲۰۲۴ | دکتر نجما توکلیان 


از سوی دیگر افزایش تمکن مالی دانشجویان از ۱۰ هزار دلار به ۲۰ هزار دلار رسیده و شرایط مهاجرت را سخت کرده است. در این راستا ممکن است محدودیت‌های مختلفی برای ارائه ویزا به دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار خارجی در راه باشد.

با وجود این شرایط، کانادا همچنان به اقدامات بشردوستانه متعهد است. دسامبر ۲۰۲۳ اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد که طرح‌های جدیدی را تصویب خواهد کرد و به اعضای خانواده‌های کانادایی که تحت تأثیر جنگ اسرائیل و حماس بوده‌اند، اقامت موقت اهدا کند.

???? شرایط ویزای اکسپرس اینتری کانادا در ۲۰۲۴

طبق برنامه سطوح مهاجرت کشور کانادا برای ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ که اخیراً منتشر شد، این کشور در سال ۲۰۲۴، به ۱۱۰۰۰ نفر از طریق اکسپرس اینتری اقامت دائم می‌دهد. در سال ۲۰۲۳ اداره مهاجرت این کشور قصد داشت ۸۲٬۸۸۰ مهاجر را از طریق این برنامه جذب کند.

اداره مهاجرت در اولین قرعه کشی در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ با درخواست ۱۱۰٬۲۶۶ مهاجر موافقت کرد. فرایند پرونده بررسی ۶ ماه طول می‌کشد و بسیاری از پرونده‌هایی که در سال ۲۰۲۳ ثبت شده‌اند جزو پذیرش‌های ۲۰۲۴ خواهند بود.


شرایط ویزای اکسپرس اینتری کانادا در ۲۰۲۴ 


علاوه‌بر این ممکن است وزارت مهاجرت کانادا برنامه اکسپرس اینتری مبنی بر دسته‌بندی را تغییر دهد. این مورد به نتایج گزارش سالانه اداره مهاجرت، واکنش دولت‌های استانی، پارلمان کانادا و سرویس‌های اسکان بستگی دارد. این ارگان‌ها ارزیابی می‌کنند که ورودی‌های به کانادا تا چه حد در بازار کار و اقتصاد محلی می‌توانند ادغام شوند و اینکه آیا قابلیت فعالیت در حوزه تخصصی را دارند یا خیر.

برای اطلاع از شرایط ویزای کانادا در ۲۰۲۴ با موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان از طریق شماره 015149632036 در تماس باشید. 

???? اخذ ویزای کانادا در ۲۰۲۴ از طریق برنامه‌های استانی

یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا در شهرها و استان‌های مختلف از طریق برنامه‌های استانی است. از طریق این برنامه هر شهر مسیرهای مهاجرتی مناسب را برای بازار کار خود معرفی می‌کند. متقاضیان برای دریافت نامزدی استان‌ها درخواست پذیرش را ارائه کنند و سپس درخواست اقامت دائم را ارسال نمایند.

برخی از برنامه‌های استانی ۲۰۲۴ کانادا شرایط خاصی دارد و متقاضی باید حداقل واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری این کشور باشد. پس از اقدام برای دریافت نامزدی استانی به شکل خودکار ۶۰۰ نمره به امتیاز CRS آن‌ها اضافه می‌شود.

در برنامه استانی ۲۰۲۴ کانادا یک برنامه پایه هم وجود دارد که از سیستم پذیرش هر استان پیروی می‌کند. در برخی موارد ممکن است با سابقه کار در یک شغل پرتقاضا برای برنامه استانی واجد شرایط باشید که این هم توسط بازار کار هر استان و شهر تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: مدرک زبان برای شهروندی کانادا 

???? ویزای رایگان کانادا در سال ۲۰۲۴

با توجه به شرایط جدید کشور کانادا برای پذیرش مهاجران، دریافت برخی از ویزاها در این کشور رایگان شده است. در این صورت متقاضیان برای تمدید ویزا نیازی نیست برای بررسی مدارک هزینه اضافه‌ای بپردازند. مهلت استفاده از ویزای رایگان تنها تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ بود و کانادا هنوز اعلام نکرده که آیا مهلت درخواست متقاضیان تمدید می‌شود یا خیر.

افرادی که موفق به اخذ ویزای توریستی، کاری و تحصیلی کانادا شده‌اند، می‌توانند از ویزای رایگان کانادا استفاده کرده و ویزای خود را تبدیل کنند. به طور مثال از طریق این طرح افرادی که دارای ویزای توریستی هستند، می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای با سفر به کانادا، ویزای خود را به ویزای کار تغییر دهند.

برای دریافت انواع ویزای کانادا در سال ۲۰۲۴ می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی نجما توکلیان اقدام کنید. از طریق ارتباط با کارشناسان امور مهاجرتی این موسسه مراحل اخذ اقامت موقت و دائم این کشور برای شما در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.


ویزای رایگان کانادا در سال ۲۰۲۴ 


خلاصه مطالب

ویزای کانادا در ۲۰۲۴ با تغییرات زیادی همراه بوده است. از طرفی در فوریه ۲۰۲۴ شرایط اخذ ویزای رایگان کانادا فراهم شد و در حال حاضر نیز قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری و برنامه‌های مهاجرت استانی شروع شده است. با وجود خبرهایی که در مورد احتمال کم شدن صدور ویزا برای مهاجران وجود دارد، باز هم دولت کانادا اعلام کرده تا سال ۲۰۲۶ در جذب متقاضیان اقدامات زیادی انجام می‌دهد.

با توجه به اینکه شرایط مهاجرت به این کشور تسهیل خواهد شد، افرادی قصد ایجاد کسب و کار و سرمایه‌گذاری در این کشور دارند، می‌توانند برای اقامت این کشور اقدام کنند. چنانچه قصد دریافت اقامت موقت و دائم کشور کانادا را دارید، کارشناسان رسمی موسسه مهاجرتی دکتر نجما توکلیان، کارشناس رسمی امور مهاجرت و پناهندگی کانادا پروسه اخذ ویزا را برای شما انجام خواهند داد تا پرونده شما در سریع‌ترین زمان به نتیجه برسد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

منبع: سایت نجما توکلیان و ویزای کانادا در ۲۰۲۴ 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.